Waarom je website er ook goed uit moet zien

dec 28, 2021

Onlangs las ik een Instagrampost van een mede-webdesigner over dat een website lelijk mag zijn als je net start met je bedrijf of als je die zelf hebt gemaakt (en je dus geen webdesigner bent). Daar ben ik het niet mee eens. Een goed ontworpen, een fijn werkende website en een mooi design zijn echt een must-have these days. Waarom? Ik vertel het je in deze blog.

 

Zelfvertrouwen

Een mooie website geeft je zelfvertrouwen. Hoe trotser jij bent op je website, hoe makkelijker je die deelt met anderen. Jouw website mag jouw persoonlijkheid en energie laten zien. Dat werkt aanstekelijk en daar haken mensen op aan waardoor ze sneller klant worden.

 

Marketingmachine

Jouw website is namelijk jouw marketingmachine. Hoe meer bezoekers, hoe beter. Op je website kunnen bezoekers op een makkelijke manier zien wat je te bieden hebt. Sommige mensen laten dit nog even bezinken en komen hopelijk later terug. Andere willen meteen meer lezen en schrijven zich in voor je nieuwsbrief om zo op de hoogte te blijven. En soms kopen ze direct, bijvoorbeeld als je een webshop hebt of een laagdrempelig instapproduct. Of downloaden ze direct je freebie.

 

Gebruiksvriendelijk

Maar met alleen mooi kom je er niet. Gebruiksvriendelijkheid namelijk ook heel belangrijk voor een goede website. Want als je website onduidelijk is en bezoekers kunnen niks vinden, zijn ze snel weer weg en is de kans klein dat ze klant worden. Zo hebben een aantal websites van Disneyparken onlangs een nieuw design gekregen. Niet helemaal mijn smaak, maar ze zijn wel makkelijk te navigeren ondanks de grote hoeveelheid informatie die erop staat.

 

De eerste indruk

Een aantrekkelijke website die werkt is een combinatie van een goed ontwerp, een mooi design en goede navigatie. De eerste indruk die je maakt is belangrijk. Bezoekers beslissen in een split-second of ze iets aantrekkelijk genoeg vinden om verder te kijken. Zo werkt ons brein. Een website die er lelijk uitziet in de ogen van de bezoeker, zal hem of haar minder vertrouwen geven in het product of dienst. En het maakt de kans dus groter dat ze een website snel weer verlaten.

 

Vertrouwen

Om klant te worden, is vertrouwen nodig. In de kwaliteit van het product en/of in de juiste skills of methodes van de aanbieder om hun probleem op te lossen. Over smaak valt niet te twisten, maar als jouw website meteen laat zien wie je bent, wat je doet en hoe je iemands leven beter kan maken, gecombineerd met mooie branding, dan kom je al een heel eind.

 

Serieus nemen

Je website is een belangrijk onderdeel van je marketing. En dus iets om serieus te nemen en echt tijd en geld in te investeren. Als het design, de gebruiksvriendelijkheid, je teksten, fotomateriaal, je gebruik en timing van knoppen op orde zijn, resulteert dat in een website die voor je werkt. Zo’n website laat zien dat jij je bedrijf serieus neemt en dat anderen dat ook mogen doen.

 

Maak er wat moois van

Dus als iemand zegt; je website mag er best lelijk uitzien, neem daar dan geen genoegen mee. Maak er iets moois van waar jij blij van wordt. Het is tenslotte jouw bedrijf. En als je dat zelf niet kan, laat het dan doen door een ervaren webdesigner. Zoals ik bijvoorbeeld. 😉 En er zijn nog vele andere webdesigners die prachtig werk maken en ik ben er trots op dat ik onderdeel uitmaak van die groep.

Wil je met mij over je website in gesprek, dat kan altijd. Stuur mij een pb via mijn Instagram @cherylporcelijn of plan een gratis intakegesprek op www.cprecision.nl

Gratis website snelheidscheck

gratis website snelheidscheck snelheid

Je ontvangt een persoonlijke rapport over jouw website. In dit rapport vind je een overzicht van de snelheidspresetatie en ontvang je tips en quickwins om je website direct te versnellen.

.

Laat een comment achter

Heeft deze blogpost je misschien geïnspireerd of heb je vragen? Let me know!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.